Milyen tartalommarketing stratégiát alkalmazz, ami eredményhez is vezet?
A tartalomgyártás 3 alap lépése, amit ma már semmiképp nem hagyhatsz ki.
Ez ma már sajnos messze nem elég, sőt, már az sem elég, ha igazán jó tartalmat készítesz. Ennél sokkal többre van szükség.
Irány a lépések!
Első lépés
Írj olyan témába vágó tartalmat, ami után igazoltan nagy az érdeklődés!
Amire szükséged lesz:
- Témával releváns kulcsszavak keresettségi volumene (Google keresőben). Ehhez használhatod Google Keyword Planner eszközét.
- Derítsd ki mi lehet a keresett kifejezés mögötti szándék! Ilyen lehet a vásárlás, információ szerzés vagy akár a kutatás.
- A témával releváns és már létező tartalmak népszerűségi mutatók (megosztások, lájkok, hozzászólások, értékelések).
Találd meg a “sweet-spotot”

Az a pont, ahol a saját kompetenciáid vagy készségeid és ez iránt érzett szenvedélyed keresztezik egymást, ezzel tudod igazán jól összeilleszteni szolgáltatásodat vagy termékedet az ügyfél fájó pontjával.
Második lépés
Közelítsd meg a témát egy új szemlélettel!
- Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a te tartalmad kiemelkedjen az összes többi tartalommal szemben!
- Javasolj azonnal használható megoldásokat, konkrétumokat, ne általánosíts! (Ezt imádni fogják a felhasználóid.)
- A tartalom legyen edukatív, azaz tanító jellegű, használj konkrét példákat, hogy a felhasználók könnyedén megértsék!
- Említs meg más, szintén a témában nagy népszerűségnek örvendő szakembert, az ő megoldásait, véleményeit! (Vedd fel velük a kapcsolatot és ajánld fel a lehetőséget, hogy kiegészítsék a te tartalmadat, adj ehhez útbaigazítást, említsd meg azt, amit esetleg róla találtál!)
- Használj profi megjelenést, a UX legyen maximálisan felhaszálóbarát!
A sweet-spoton túl
Hogyan különbözteted meg magad a versenytársaidtól?
Itt leginkább a kreativitáson van a hangsúly. Az amerikai és angol szaknyelvben ez “content tilt” -ként ismert. A “content tilt” lényege, hogy a saját iparágadban rátalálj arra, ami majd egyedivé tesz a piacon és amivel kitűnsz a tömegből.
A képen egy jó példát láthatunk a magyar Rózsavölgyi Csokoládé által csokoládéból készített Vargánya életkép. Kreatív, egyedi és ami a legfontosabb: figyelemfelkeltő.
Harmadik lépés
Terjeszd az új tartalmadat az elérhető fizetett és nem fizetett csatornákon!
Tippek, hasznos gyakorlati tanácsok, amelyekkel garantáltan nagy tömeget érhetsz el:
- Jelentsd be előre hírlevélfeliratkozóidnak, hogy hamarosan valami nagy dolgot készülsz megosztani velük!
- A hírleveled legyen sima szöveges, olyan mint, amikor egy ismerősöd küld neked emailt! (Lehet HTML is, de kerüld a túlzott grafikai elemek használatát, ezek ugyanis túlságosan céges érzetet keltenének.)
- Küldd el azoknak is, akiket megemlítettél a cikkben, ők majd nagy valószínűséggel továbbosztják a tartalmadat, ezzel is hozzájárulva egy még nagyobb tömeg eléréséhez.
- Küldd el más szakértőknek is, akiktől további kiegészítést kérsz azzal az ígérettel, hogy megemlíted őket az új tartalmadban!
- Értesítsd az új tartalmadról partnereidet, akik szintén rendszeresen küldenek ki hírleveleket, így duplázhatod vagy triplázhatod az elérhető olvasók számát.
- Linkeld meg az új tartalmadat más korábbi tartalmakból! Ne feledd, Google szemmel nézve, ezek a keresztlinkelések csak erősítik weboldalad.
- A könnyebb megosztás érdekében használj előre kitöltött click to tweet gombot!
- Oszd meg újra és újra (heti néhányszor, ahogy a legoptimálisabbnak tartod), teszteld! Ha szükséges, változtass a szövegezésen!
- Vedd fel a kapcsolatot nagy tekintélyű oldalakkal, különösen a tartalmad témájában népszerű oldalakkal, akik szívesen átvennék a tartalmad egy részét és közzétennék saját webhelyükön!
A lépésekkel mostanra tisztában vagy. Elérkezett az újabb nagy kérdés. Milyen típusú tartalmat készíts?
Én is így voltam ezzel pályafutásom elején, sőt néha még most is.
Alábbiakban számos olyan új taktikát, tartalomgyártási ötletet mutatok neked, amit korábban el sem tudtál képzelni.
Irány az ötletek!

A HOGYAN típusú tartalmak
Bizonyítottan a legtöbb forgalmat generáló tartalomtípus.
Talán a te webhelyed témájában is van olyan keresőkifejezés, ami a “hogyan” kérdéssel kezdődik. Ezt te magad is kiderítheted, ha elkezded beírni Google keresőjébe a “hogyan” kérdést. Lehet eltart egy darabig, de érdemes egy kis időt rááldozni.
Ha már találtál megfelelő kérdést, nézegesd végig a Top 10 találaton lévő oldalak tartalmát és gondolkodj el azon, te hogyan tudnál náluk jobb tartalmat gyártani (kiegészítések, több illusztráció, videó stb).
Forrás: kutyabarat.hu
A LISTA típusú tartalmak
A második legtöbb forgalmat generáló tartalomtípus és az egyik legjobban megosztott a különböző közösségi médiumokon.
Hogyan csináld?
Előbb gyűjtsd össze a témáddal kapcsolatosan felmerülő leggyakoribb kérdéseket! Íme néhány példa:
- Mit kell tudnom az egészségbiztosításról? – Biztosító cégeknek
- Blog javaslat: 15 hasznos tipp, amit tudnod kell az egészségbiztosításról
- Mit vigyek magammal síeléshez? – Turisztikai központok, utazási irodák, sportfelszerelést értékesítő webáruházak
- Blog javaslat: 7 hasznos tipp síelés előtt
- Vegyünk gyerekünknek kutyát ajándékba? – kisállat bolt, állateledel webáruház
- Blog javaslat: 6 dolog, amit tudnod kell kutya vásárlás előtt
A kérdések feltevéséhez segít, ha külön listát készítesz a leggyakoribb kérdés típusokról: mit, miért, mikor, hogyan, kivel, hányan, stb.
Forrás: hazipatika.com
A MAGYARÁZÓ/FELVILÁGOSÍTÓ típusú tartalmak
A harmadik legnépszerűbb tartalom típus, amikor egy kérdést vagy témát részletesen körülírunk.
Ezek a tartalomtípusok jellemzően edukatív/oktató jellegű tartalmak. A cél az, hogy a te tartalmad minden téren (minőségben és terjedelmében) kiemelkedjen a többi szintén hasonló témában megjelenő tartalmak közül.
Kutatáshoz használható kereső kifejezések: mitől, hogyan, miért, mennyire
Néha nem árt, ha úgy közelíted meg ennek a tartalomtípusnak a megírását mintha egy öt évesnek írnád, így biztos lehetsz abban, hogy mindenki számára egyértelmű választ adsz a felmerülő kérdésre. Nem feltételezhetjük ugyanis azt, hogy mindenki úgy ért a munkánkhoz, szakterületünkhöz, mint saját magunk vagy a munkatársaink.
Magyar piacon a gyakorikerdesek.hu portálon szemezgethetsz a kívánt témában/kategóriában, kulcsszó, kiemelt, új vagy válasz nélküli kérdések között. A gyakorikerdesek.hu-n már azt is láthatod mi az, amire nagy az érdeklődés (magas számú válaszok).
Forrás: 24.hu
A FIGYELEMFELKELTŐ tartalmak
Amikor figyelmeztetni szeretnéd olvasóidat olyan dolgokról, amiről nem tudnak.
Talán az egyik legnépszerűbb ami ebbe a kategóriába tartozik, az a “valaminek a mellékhatásai” típusú figyelemfelkeltő tartalmak. Csak írd be a Google keresőjébe a “mellékhatásai” kifejezést és látni fogod a legnépszerűbbeket ebben a témában.
Minden témában meglepően sok olyan kérdés lehetséges, amire olvasóid nem tudják a választ.
Tudományos témakörökben használd a Google Tudós keresőjét!
Egy másik megközelítés a “tudtad hogy …” “a legnagyobb …” “a legkisebb …” típusú kérdések. Ezek szintén a figyelemfelkeltést veszik célul.
Hogyan derítsd ki mi a legnépszerűbb egy adott témában?
Talán már meg lenne a tartalomtípus amiről írni szeretnél, de ezt jobb ha nem bízod a véletlenre.
Kulcsszó felhő: “vérnyomás” témában legnépszerűbb kifejezések
2. A már népszerű tartalmak begyűjtése (minden kulcsszóra) – használhatod a Google keresőjét, de a BuzzSumo segítségével lényegesen felgyorsíthatod ezt a folyamatot
3. Kulcsszó felhő elkészítése – az összes begyűjtött tartalom oldalcímsorait másold be egy kulcsszó felhő generátorba (TagCrowd vagy WordCloud)
A kulcsszó felhőből majd könnyedén kiemelheted az esetleges további témákat, amiről írhatnál.
Tartalom közzététele, terjesztése és újraközzététele
Végre elkészült az új tartalmad, ezt közzétetted, de a látogatók mégsem özönlenek.
Manapság mondhatni minden témában rengeteg új tartalom születik, éppen ezért a jó tartalom elkészítése már messze nem elég, az igazán nagy kihívás az, hogy hogyan érd el a célközönségedet.
Tartalomterjesztési stratégiák, amelyet te is alkalmazhatsz:
- Infografika készítése – blogbejegyzéseidről infografikákat is készíthetsz, mivel ezek vizuálisan nagyobb hatást keltenek az olvasok körében és nagyobb valószínűséggel, több megosztásra is számíthatsz – Elkészítéséhez használhatod az Infogram, Piktochart vagy akár HubSpot PowerPoint sablonjait.
- Hírlevél kiküldése – ha már vannak hírlevél-feliratkozóid, mindenképp küldj ki egy értesítőt az új tartalmadról, automatizáló rendszer segítségével pedig ismételten kiküldheted azoknak, akik az elsőt nem nyitották meg. Ha még nincs email listád, mihamarabb kezd el beépíteni oldalaidba a feliratkozó lehetőségeket (opt-in formok)!
- Prezentáció készítése és terjesztése – készíts egy rövid PowerPoint prezentációt az új tartalmadból, majd töltsd fel SlideShare tartalommegosztóra!
- Gyakorikeredesek.hu – havi átlag 15-20 millió látogatottságú portál, amin érdemes rákeresned a tartalmad tematikájával kapcsolatos kérdésekre és találj kapcsolódási pontot!
- LinkedIn – elsősorban B2B marketereknek javaslom és úgy gondolom a már közel 1 millió magyar felhasználó egyáltalán nem elhanyagolható.
- Podcast – (lista 1, lista 2) egyre többen hallgatnak hanganyagot, például vezetés közben. Egy próbát mindenképp megér, hogy új blogbejegyzésedet hang formájában is elérhetővé tedd. Ez lehet akár a saját oldaladon vagy más gyűjtőoldalakon, podcast platformokon (iTunes).
- Újraközzététel – tartalmadat más népszerű portálokon is közzéteheted. Ehhez előbb fel kell venned a kapcsolatot a megfelelő rovat szerkesztőjével.
- Influencerek elérése – magyarul véleményvezérek megtalálása és a velük való kapcsolatfelvétel azzal a céllal, hogy tartalmadat megosszák saját közösségi profil oldalaikon, így még nagyobbra növelheted a témád iránt érdeklődők táborát.