A CentrálÓra közel 15 éve forgalmaz és javít modern és antik órákat egyaránt. 2005 óta belvárosi üzlethelyisége mellett karóra webáruházzal is rendelkezik, amely mára az értékesítés kiemelten fontos eszközévé vált. Online marketing tevékenységének alappillére a Google AdWords fizetett keresőhirdetésekből származó forgalom és értékesítés, ezért ennek mérésére, hatékony és megtérülő üzemeltetésére a cég nagy hangsúlyt fektet.
Tapasztalati úton szerzett információk alapján úgy láttuk, hogy számos boltban történő értékesítést megelőz valamilyen online, a CentrálÓra webáruházban történő információgyűjtés. Mivel ez a folyamat az értékesebb, nagyobb haszonnal értékesített termékek esetében erősebben jelentkezett, felmerült az igény az online marketing költések offline hatásának mérésére, ugyanis a pontos mérést megelőzően a CentrálÓra egyes kampányainak megtérülését csak tapasztalati úton, becslések segítségével tudtuk kalkulálni.
Mérési koncepció
A tavaly év elején elérhetővé vált Univeral Analytics új mérési protokollját használva lehetőségünk nyílt arra, hogy a CentrálÓra webhely statisztikai adatai mellett a boltban létrejött vásárlások (e-kereskedelmi konverziók) adatait is továbbítsuk az Analytics számára.
Mivel a mérési protokoll pénztárgépbe integrálása NAV engedélyezést igényelt volna, egy böngészőben futtatható adminisztrációs felületet hoztunk létre, amely segítségével a tranzakciók az Analytics számára elküldhetőkké váltak.
Felhasználók azonosítása
A bolti konverziós adatok elküldése az Analytics számára csak a szükséges megoldás felét jelentette. A boltban történő tranzakciókat a webhelyet korábban meglátogató felhasználókhoz kellett kapcsolnunk annak érdekében, hogy a felhasználók a vásárlás előtti online tevékenységét is elemezhessük. Annak érdekében, hogy a boltban történő vásárlásnál azonosítani tudjuk a vásárlókat és vásárlásaikat korábbi a webhelyen történő látogatásaikhoz csatolhassuk minden, a webhelyet meglátogató felhasználó számára Analytics clientId alapján egyedi, rövidített, megjegyezhető kódot generáltunk.
Azok a felhasználók, akik a kód felmutatásával vásároltak, a boltban kedvezményt kaptak, és a kód segítségével az Analytics számára is azonosíthatóvá váltak. Tehát a boltban használt űrlapon a tranzakció adatai mellett a vásárló egyedi kódját megadva olyan tranzakciós adatokat küldtünk az Analytics számára, melyeket képes volt folyamatában egy-egy korábbi online látogatáshoz kapcsolni.
29%-os AdWors ROI növekedés
A mérés eredményeként számos olyan bolti tranzakciót rögzítettünk, amelyek előzményeiről korábban nem rendelkeztünk információkkal. A mérés által biztosított információk birtokában pontosabban meg tudtuk határozni az értékes forgalmi forrásainkat és számos olyan hirdetési kampány megtérülési mutatói fordultak pozitív irányba, amelyek korábban a megtérülés határán mozogtak, vagy esetleg veszteségesek voltak.
A mérést megelőző időszakban ezeknek a kampányoknak a sorsáról csak a tapasztalati úton szerzett információink alapján dönthettünk. Összességében az offline konverziók mérésének köszönhetően a CentrálÓra AdWords kampányainak megtérülése a vizsgált időszakban 29%-al növekedett, de az új információknak köszönhetően a kampányok további, hatékonyabb optimalizációja is lehetségessé vált.

Németh Attila
SEO és Webanalitikai szakértő
Keresőoptimalizálási és webanalitikai szakértő. Azon dolgozom, hogy hibátlan, hatékony, és értékes honlapok szülessenek, mert a jó minőségű tartalom minden trükknél többet ér. Jelenleg az Extreme Digital E-commerce Managereként dolgozom.
[thrive_leads id='5025']