Oldal kiválasztása

Látogatottságnövelés a Google keresőjéből? Most megmutatom, hogyan csináld hatékonyan!

Webhelytulajdonosként vagy cégvezetőként már biztosan megtapasztaltad, hogy a Google keresőből érkező organikus forgalom mennyire fontos számodra. Igaz, talán még ennél is fontosabb a már meglévő látogatók (vásárlók) megtartása, ápolása, ez azonban már egy másik cikk témája lesz.

Tökéletesen megértelek, ha nehezen tudod eldönteni, kire bízd a keresőoptimalizálással járó feladatokat, amit nem is csodálok, hiszen manapság a Google teljesen kiszámíthatatlan lépéseket tesz nap mint nap.

Egyik korábbi blogbejegyzésemben azt már kifejtettem, mit tudsz tenni annak érdekében, hogy a Google kereső ne minősítse negatívan a webhelyedet.

Most azonban fölvázolok számodra néhány hasznos tippet is, amikkel garantáltan növelheted webhelyed organikus látogatottságát.

Használj mobilra optimalizált weboldalakat!

A 2015. márciusában élesített Mobilegedon algoritmus óta, mobil eszközökön a Google keresője előre sorolja azokat a webhelyeket, amelyek mobil eszközökre optimalizált oldalakkal is rendelkeznek.

2017. Január 10-én a Google hivatalosan is bejelentette, hogy a mobil eszközökre nem optimalizált oldalak visszaesést tapasztalhatnak a kereső találati listáin. Ezen én magam sem lepődőm meg, de annál kellemetlenebb érzés nincs, amikor az okostelefonomról egy olyan oldalra kerülök, amin sem olvasni, sem navigálni nem tudok. Ezt valószínűleg te magad is megtapasztaltad már, és talán azonnal vissza is pattantál a Google találati oldalára, majd tovább folytattad a keresést.

Hogy meggyőződhess a webhelyed mobilbarát felépítéséről, ellenőrizd le a Search Console fiókodban! Ha az alábbi, csatolt képhez hasonló eredményt találsz, akkor pedig mihamarabb igyekezz javítani oldalaidon!

Mobilos használhatóság - Google Search Console

Mobilos használhatóság – Google Search Console

Ha még nem használod a Google Search Consolet, a mobilbarát tesztelést ezen a linken is elvégezheted.

Ügyelj a felugró (pop-up, interstitial) ablakokra!

Ma már nem számítanak újdonságnak a különböző triggerek által kiváltott felugró ablakok, én magam is használom a saját weboldalaimon őket. Nincs ezzel semmi gond, legalábbis addig, amíg nem tolakodóan használjuk ezeket.

Olyan ez, mint az arcon csapás, amikor jóformán még be sem töltődött az oldal tartalma, máris odavág nekem egy felugró ablakot (lásd néhány példa az alábbi illusztráción).

Tolakodó interstitial felugró ablakok

Tolakodó interstitial felugró ablakok

Ezt a példát azért hoztam fel, mert sok esetben az ember maximálisan meg van róla győződve, hogy márpedig az ő webhelyét nem érinti a Google Mobilegedon algoritmusa, hiszen weboldalai egytől egyig, mind mobilbarát felépítésűek.

A probléma ott kezdődik, amikor megfeledkezik az egyéb, webhelyét negatívan érintő tényezőkről, mint mondjuk a felugró vagy interstitial ablakokról, amelyek ellen a Google olyan intenzív háborút folytat, hogy már csak idő kérdése, mikor építi be a Chrome böngészőjébe az ilyen jellegű hirdetésblokkoló funkcióját.

Azt a hibát azonban ne kövesd el, hogy rögvest leállítod az efféle felugró ablakokat üzemeltető rendszeredet (Sumo, OptiMonk, ThriveLeads, OptinMonster, Popup Maker, OneSignal)!

A megoldás nem ebben rejlik, hanem inkább abban, hogy ezt mértékkel és okosan használd (pl: az oldalon minimum X másodpercet eltöltött idő, minimum X oldal megtekintés, oldal elhagyás után stb.) csupán! Lényeges az is, hogy ugyanannak a felhasználónak ne jelenítsd meg ismételten a felugró vagy slide-in ablakot, különösen akkor nem, ha előzőleg az opt-out opciót választotta!

A Google egy másik kezdeményezése az AMP (Accelerated Mobile Pages) HTML protokoll bevezetése, aminek legfontosabb céljai a gyors betöltődés és a hatékonyabb navigálás, azaz a felhasználói élmény növelése. Azonban attól óva intelek, hogy már holnaptól bevezesd ezt a megoldást a saját webhelyeden! Előbb inkább kísérletezz vele, és ha egyértelmű javulást észlelsz, csak akkor kezdd fokozatosan aktiválni minden egyes oldaladra.

Ha WordPress tartalomkezelő rendszert használsz, több bővítmény is rendelkezésedre áll. Ezek közül mindenképp szükséged lesz az Automattic AMP keretprogramjára, majd ezt követően kipróbálhatod a következő bővítményt.

Kerülj feljebb a Google helyi rangsoraiban!

A mobil eszközökön végrehajtott keresés szoros összefüggésben áll a földrajzi helyzeteddel. Ha mondjuk épp ebédelni szeretnél, és az “étterem” kulcsszóra keresel, akkor az az értelemszerű, hogy a találati oldalon a hozzád legközelebbi éttermek kerüljenek a lista elejére.

Azonban ha az “étterem hely neve” kifejezésre keresel, akkor az adott helyen legnépszerűbb éttermekre vagy kíváncsi, ahogy ezt az alábbi két példa is mutatja.

Google helyi eredmény - étterem

Google helyi eredmény – étterem

Így van ez a saját vállalkozásoddal is, különösen, ha az egy helyhez kötött vállalkozás (kávézó, bringaszerviz, autószerelő, pékség, hentes stb.).

Annak érdekében, hogy a Google helyi rangsoraiban a te vállalkozásod is listázásra kerüljön, regisztrálnod kell a Google Cégem szolgáltatására. A regisztrációs folyamatot itt most nem részletezem, az általam belinkelt oldalakon pontos útbaigazítást találsz.

Két indokot is mondok, miért érdemes ezt mihamarabb meglépned:

  1. Nagy valószínűséggel a hozzád közel eső versenytársaid (ha vannak) még nem lépték meg.
  2. A mobil eszközökön végrehajtott keresések száma már meghaladta az asztali gépeken végrehajtott keresések számát.

OK, eddig rendben, de lássuk, ezeken kívül még milyen lehetőségek kínálkoznak számodra, hogy megnövelhesd webhelyed organikus forgalmát!

A felhasználói élmény növelése

Szakmai nyelven UX (User Experience) néven is találkozhattál vele.

Most nem azt kérem tőled, hogy a UX szakma csúcsfokán módosíts webhelyed jelenlegi arculatán, ez természetesen legyen inkább azok dolga, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak.

Látogatóid vagy felhasználóid szemszögéből tekintve azonban van néhány fontos szempont, amelyeket érdemes figyelembe venned. Ezek a következők:

  • Hasznosság – eredeti tartalom, ami betölt egy igényt.
  • Használhatóság – könnyen használható (például navigáció).
  • Kívánatosság – érzelmeket és méltányolást kiváltó elemek (identitás, márka).
  • Megtalálhatóság – a tartalmak könnyen elérhetőek, megtalálhatóak (navigáció, keresőfunkció).
  • Hitelesség – látogatóid elfogadják, amit velük közölsz, hiteles személyként tekintenek majd rád.
  • Elérhetőség – a webhelyeden közzétett információnak vagy funkcióknak a fogyatékkal élő felhasználók számára is elérhetőnek kell lenniük.

A/B tesztek és kísérletek

Itt szintén nagyon profi szintű megoldások léteznek. Az ilyen jellegű tesztek lényege, hogy megfigyeled a felhasználók viselkedését egy tartalmi oldalad különböző változataira.

A/B tesztet úgy is végezhetsz, hogy az oldalon csak egyetlen elemet módosítasz, például a kattintható gomb színét zöldről pirosra.

Lehet egy teljes szöveg különböző változatban, a lényeg ugyanaz: kideríteni, hogy melyik változat hoz kedvezőbb eredményeket.

A technikai hátteret a különböző fizetős eszközök biztosítják (Optimizely, Unbounce, VWO), de azt javaslom, kezdd a Google Analytics ingyenesen elérhető Kisérletek funkciójával.

Google Analytics kisérletek

Google Analytics kisérletek

Amennyiben webhelyednek már jelentős forgalma van, próbálj úgy javítani a felhasználói élményen, hogy csak egyvalamit módosítasz, majd követed a statisztikai adatokat (oldalon eltöltött idő, lepattanási arány, oldalmegtekintések stb).

Köztudott, hogy a Google kereső figyeli ezeket a statisztikai adatokat és felhasználja a rangsorolási algoritmusaiban.

Kulcsszókutatás

A Google RankBrain algoritmusának bevezetése ellenére a kulcsszókutatás a mai napig a SEO alapkövének tekinthető. A RankBrain lényege, hogy kontextusban értelmezi a keresőkifejezést, vagyis nem a kulcsszókifejezés használatát figyeli egy adott szövegben.

OK, mutatok is egy példát:

Megyeri híd hossza - Google válasz

Megyeri híd hossza – Google válasz

Ez tehát remekül szemlélteti, hogy a Google keresője milyen irányba halad és hogyan értelmezi a kérdést.

Most pedig pontosítsuk, miben szükséges gondolkoznod, ha saját webhelyed témájára szeretnél kulcsszókutatást végezni!

Maradjunk a fentebbi példánál!

Az alábbi kulcsszófelhő segítségével illusztráltam a keresőkifejezés témáját, hogy lásd, nagyjából hogyan is kellene a keresőkifejezésekre tekintened.

Kulcsszó felhő - téma: Megyeri híd hossza

Kulcsszó felhő – téma: Megyeri híd hossza

Természetesen a RankBrain ennél azért jóval komplexebb. A célja, hogy megfejtse a keresés mögötti szándékot, és a lehető legrelevánsabb találatot listázza a felhasználónak.

Mik a rendelkezésre álló eszközök/módszerek az alapos kulcsszókutatáshoz?

A kulcsszókutatás folyamatában mi számos eszközt használunk, és a konkrét keresési adatokon túlmenően azt is megállapítjuk, milyen az adott kifejezés nehézségi foka, valamint, hogy hosszú vagy rövid távon számíthatsz előkelő helyezésre stb.

Azonban van néhány trükk, illetve eszköz, amit te magad is használhatsz, mégpedig teljesen ingyen. Maximum az időd megy el rá.

Google keresési javaslatok: női táska

Google keresési javaslatok: női táska

Ismerős az a szituáció, amikor ketten ültök a számítógép előtt, és aki épp használja, elkezdi írni a keresőkifejezést, miközben folyamatosan a billentyűzetet bámulja?

Te pedig, aki mellette ülsz, nem a billentyűzetet, hanem a képernyőt bámulod, és elkiabálód magad, hogy OTT VAN MÁÁÁ…!!!

Legközelebb használd okosabban a keresőt, hiszen a Google már régen tudja mit keresel, csak bíznod kell benne!

Ezzel a trükkel számos olyan kifejezést is felfedezhetsz, amire magadtól nem találtál volna rá.

Google kapcsolódó keresések

Google kapcsolodó keresések: női táska

Google kapcsolodó keresések: női táska

Meggyőződésem, hogy ez sem ismeretlen a számodra, csak eddig valamiért nem igazán tulajdonítottál jelentőséget neki. Tekintsd ezt innentől egy kincsesbányának, amit szintén felhasználhatsz a kulcsszókutatásod során.

Saját webhelyeden használt keresési kifejezések

Igen, ezt nagyon sokan figyelmen kívül hagyják. A SAJÁT WEBHELYEDEN HASZNÁLT KERESŐKIFEJEZÉSEK!!!

Tudtad, hogy ennek mennyire piszok egyszerű a mérése? Fölvázolom neked a legfontosabb lépéseket!

  • 1. lépés – Ellenőrizd a webhelyed keresőfunkcióját! Valahogy így:

Kereső funkció

Kereső funkció

  • 2. lépés – Keresőparaméter azonosítása:
    A keresést követően ellenőrizd a böngésződben a találati oldal URL-címét! Valami hasonlót látsz majd:
    https://domain.hu/?search=keresokifejezesA kérdőjel és az egyenlőjel között lévő szó, betű, bármi lesz a paraméter, itt a mi esetünkben a search.
  • 3. lépés – A paraméter konfigurálása a Google Analytics admin felületén:

Google Analytics admin felület

Google Analytics admin felület

A beállítások megtekintése alatt találod a paraméter megadásához szükséges mezőt, ahogy azt az alábbi illusztráción láthatod.

Analytics admin - webhelyről indított keresés

Analytics admin – webhelyről indított keresés

A jelentéseket a VISELKEDÉS >> Webhelyről indított keresés alatt érheted el.

Kulcsszólistát lekérdező eszköz

Keyword.io - kulcsszókutató eszköz

Keyword.io – kulcsszókutató eszköz

A Keyword.io segítségével gyorsan és ingyenesen kérdezhetsz le egy teljes kulcsszólistát, ami releváns a megadott kifejezésre.

Ha gyors kulcsszólistát szeretnél, akkor regisztrálj! Megéri!

Tartalommarketing-stratégiák

Marketinges körökben már jó néhány éve slágertéma a tartalommarketing. Mindenki erről beszél, mondván, mennyire nagyon fontos és eredményes tud lenni, ennek ellenére mégis kevesen csinálják, sőt, igazán jól sajnos még annál is kevesebben.

Nézzük, mik a főbb jellemvonásai egy igazán jó és innovatív tartalomnak:

  • Hasznos – legyen hasznos a fogyasztó számára, akár videó, infografika vagy egy terjedelmesebb blogbejegyzés!
  • Élvezhető – azaz ne legyen unalmas, lassú (pl. videó), vagy túl formális!
  • Inspiráló – inspiráljon bennünket arra, hogy alkalmazzuk, kövessük a tartalomban elhangzottakat vagy leírtakat!

Természetesen egy új tartalom létrehozásához számos más szempontot is figyelembe kell majd venned, mint például a célközönség vagy buying persona meghatározását, valamint a tartalom terjesztését is.

Pareto elve a tartalommarketingre is érvényes, és valahogy így hangzik:

“A jó tartalom igazán semmit nem ér, ha nem jut el a célközönségedhez. Ebből arra következhetünk, hogy míg egy kerek hétig tart egy igazán jó tartalom elkészítése (pl. egy terjedelmesebb blogbejegyzés), akkor a terjesztésre szánt idő ennek legalább az ötszöröse kell, hogy legyen.”

Jó, de most akkor milyen tartalmat készítsek? (Amit persze sokan linkelnek kérés nélkül is…)

Na igen, erről beugrott egy előadásom során feltett kérdés, mégpedig, hogy “…ok, de most miről írjak…?”.

Azt pedig tényleg csak halkan teszem hozzá, hogy egy nagyvállalatról beszélünk, ahol a források abszolút nem minimálisak, viszont a kreativitás sajnos annál inkább.

De térjünk a lényegre! Lássuk, melyek a legfontosabb tartalomtípusok, amelyeket egy kis kreativitással te magad is azonnal használhatsz!

  • 1. Vizuális elemek – a már általad is jól ismert vizuális elemek, infografikák, diagramok, képek.
    • a.) Képek esetében – gondolj csak a különböző megosztó bővítményekre (pl. PinIt), amelyekkel a felhasználók megosztják a webhelyeden használt képeket, ezzel együtt az oldaladra visszamutató linket is. Azonban ahhoz, hogy ez megtörténhessen, egyértelművé kell tenned ennek lehetőségét! Erre a célra én jelenleg a Sumo képmegosztóját használom, de WordPress felhasználók számára egyéb lehetőségek is vannak, ezek közül kettőt is megosztok veled. Az egyik a Pinterest Pin It Button, a másik pedig a jQuery Pin It Button for Images.
    • b.) Az infografikák – rendkívül hatékonyak tudnak lenni. Itt számtalan rendelkezésre álló eszközből válogathatsz, és Raskó Attila blogjában pár ingyenes változatot akár bővebben is megismerhetsz.
  • 2. Lista alapú tartalom – a seoaudit.hu oldalán is találkozhattál már hasonlóval, ám ha még nem volt hozzá szerencséd, íme a 9 hasznos tipp webhelyed szerkezeti felépítéséhez. Statisztikailag bizonyított tény, hogy ez az egyik legmegosztottabb és leghatékonyabb tartalmi forma. Írj te is hasonlót saját vállalkozásod témájáról, majd oszd meg a Facebookon, esetleg promózd is, majd pedig figyeld a számokat!
  • 3. Hogyan típusú tartalom – a megnevezéséből egyértelműen következhetsz rá, hogy milyen jellegű tartalomra célzok. Vegyük mondjuk a következő példát: Hogyan építs olyan linkeket, amelyeket nem büntet a Google kereső? Biztos vagyok benne, hogy te magad is találsz erre lehetőséget, vagy ha mégsem, jelezd felém egy hozzászólásban, és szívesen segítek neked!
  • 4. Kutatási eredmények – vállalkozásod iparágával kapcsolatos kutatási eredmények, felmérések, tanulmányok, amik egyik előnye, hogy sok esetben népszerű médiaportálok is megosztják. Az ezekről a portálokról érkező hivatkozások pedig önmagukban felérnek több ezer alacsony minőségű hivatkozás összesített értékével. Találd meg a módját, hogyan tudsz hasznos kutatást végezni! Ehhez adok egy tippet: kezdd a meglévő ügyfeleid körében végzett felméréssel, amit kombinálsz valamilyen kedvezménnyel, legyen az kupon, 2-őt veszel 3-at kapsz, de akár freebie vagy givewayel is mehet.
  • 5. Részletes útmutató – ez lehet akár egy DIY (Do It Yourself), azaz Csináld Magad típusú tartalom is, de lehet egy nagyon részletes, lépésről-lépésre leírt tartalom az egyik szolgáltatásodról. Tételezzük fel, hogy egy autófényező műhelyt üzemeltetsz, a webhelyed pedig sehol sincs a Google keresőben az autófényezés kifejezés alatt. Ekkor nincs más dolgod, mint készíteni egy jó minőségű videót a fényezés lépéseiről, amit mindamellett, hogy saját YouTube csatornádon megosztasz, még szöveges formában is részletesen leírsz egy új blogbejegyzésben. Ezzel egyszerre két tartalmad is lesz, egy videó és egy szöveges bejegyzés. Ja, bocs, igazából három, mert hogy ott van még a hanganyag is, ami mehet Soundcloudra.
  • 6. NewsJack tartalomDavid Scott az ötletgazda, aki szerint a felgyorsult világunkban az elavult sémák már nem működnek. A koncepció lényege, hogy egy nagyszabású eseményt, hírt próbálsz meglovagolni, mint a szörfdeszkás a hullámot, mindezt úgy, hogy saját webhelyeden is említést teszel az eseményről olyan formában, ami kapcsolódik a tevékenységedhez.Azonban ahhoz, hogy mihamarabb értesülhess a nagyszabású eseményekről, egy dologra mindenképpen szükséged lesz. Az eseményről mihamarabb értesülnöd kell! Ezt megteheted a Google Értesítő segítségével, ahol a tevékenységeddel kapcsolatos összes témát felviheted. Válaszd ki a Hír opciót, és amikor kapsz egy ilyen értesítést, próbáld a lehető leggyorsabban felmérni annak a lehetőségét, hogy te magad hogyan tudnád azt felhasználni a saját céljaid elérésében!

Google értesítő

Google értesítő

  • 7. SlideShare tartalom – nem mondom, leginkább a B2B szegmensben tud hatékonyan működni, de a minimum az, hogy legalább egyszer kipróbálod. Nem véletlen, hogy 2012. márciusában a LinkedIn felvásárolta a SlideShare tartalommegosztó portált, és mivel manapság már hazánkban is több, mint 700 ezer felhasználóval rendelkezik, érdemes ennek lehetőségeit is kihasználni.Alábbiakban pedig egy élő példát is bemutatok. Körülbelül így nézhet ki a legújabb prezentációd egy másik webhelybe beágyazva.

FONTOS!

Ne félj hasznos tartalmakat ingyen megosztani!

Gondolj inkább arra, ezzel mekkora tömeget vonzhatsz saját webhelyedre! Ennek segítségével lojális közösséget építhetsz saját branded körül, ami hosszú távon többszörösen kifizetődik majd.

Legközelebb részletesebben beszámolok majd az egyes tartalomtípusokról, akár élő példákkal is, amelyekből te magad is inspirálódhatsz saját webhelyed tartalomkészítése során.

Bővített kivonatok használata

Erről hallhattál már strukturált adatok néven is. Azért helyeztem a forgalomnövelés kiaknázatlan lehetőségei közé, mert jó eséllyel a versenytársaid nem élnek még ezzel a lehetőséggel.

A bővített kivonatok hozzájárulnak az átkattintási arány növeléséhez. Használatukkal a keresők könnyebben értelmezik az oldal tartalmát, és a vizuális elemek révén a felhasználók gyorsabban rátalálnak a kívánt információra.

Lássuk, milyen opciók állnak a rendelkezésedre, hogy webhelyed vizuálisan is kitűnhessen a Google találati oldalain.

  • Kenyérmorzsa (breadcrumb) navigációs elemek.
  • Céges adatok (knowledgegraph panel kiemeléshez).

Index.hu Zrt. - Google Knowledgegraph

Index.hu Zrt. – Google Knowledgegraph

  • Carousell, galérialistázás (cikkek, receptek, top listák).

Google hírek - carousell galéria listázás

Google hírek – carousell galéria listázás

  • Logó (knowledgegraph).
  • Webhelylinkek és keresőfunkció a Google találati oldalán.

Kereső funkció Google találati oldalán (Extreme Digital)

Kereső funkció Google találati oldalán (Extreme Digital)

  • Előnyben részesített webhely neve (amit a Google listaoldalán szeretnél).
  • Webhelyed közösségi profiljainak a megjelenítése és elérési útvonala.
  • Könyvek és szerzők.

Könyvek - strukturált adatok

Könyvek – strukturált adatok

  • Képzések, tréningek, kurzusok.
  • Események (koncert, mozi, színház).
  • Helyi vállalkozások (étterem, kávézó, fodrászat).
  • Zene (szerző, dal, album, lejátszási opció).
  • Podcastok (listanézet és lejátszási lehetőség).
  • Terméktulajdonságok (webáruházaknál, leírás, ár, értékelés).
  • Receptek (lehet egyéni vagy carousel listázás is).

Recept - bővített kivonat

Recept – bővített kivonat

  • Értékelések (mozifilm, étterem, termék, recept).
  • TV- és moziműsor.
  • Videók (carousel).

Gondoltam, a felsoroláson túl egyúttal mindegyiket ellenőrzöm, tesztelem is. Csak kevésre találtam hazai példát, szóval a lehetőség mindenképpen adott.

Hogyan készíthetsz saját webhelyedről bővített kivonatokat?

Első körben leginkább a Search Consoleba elérhető adatkiemelőjét javasolnám, ami úgy gondolom, egy próbát mindenképp megér.

Ezen túlmenően ott van még a Google adatkiemelő súgója, illetve a schema.org, is, ahol az összes adatjelölő típust megtalálod, konkrét példákkal és használati útmutatóval.

Ha készen vagy az első adatjelölésekkel, használd a Google strukturált adattesztelőjét!

Linképítési taktikák (azonnal használható)

Akár akarod, akár nem, linkek nélkül sajnos nehezen mozdul előre a webhelyed a Google keresőjében. Olyan ez, mint az elnökválasztás. Aki több szavazatot (esetünkben linket) kap, az nyeri meg a választást (esetünkben előkelőbb helyezést).

Ám amíg az elnökválasztáson minden egyes szavazat egyenrangú értékkel bír, a linkek esetében egyáltalán nem mindegy, hogy milyen oldalról és milyen formában hivatkoznak a webhelyedre.

Sajnos, vagy inkább szerencsére, az évek során a Google kereső rendkívüli lépéseket tett annak érdekében, hogy a manipulatív linkeket kiszűrje. Azokat a webhelyeket, amelyek ilyen módszerekkel próbálnak versenyhelyzetbe kerülni, a Google keresője kíméletlenül megbünteti.

Mai napig számos jól működő linképítési stratégia és taktika létezik, mégpedig linkekkel elkövetett csalások nélkül, betartva a Google által előírt irányelveket.

Ezek közül a lehetőségek közül megosztok veled is néhányat, amelyeket akár azonnal ki is próbálhatsz.

Domain vagy brand említések azonosítása és követése

A Google keresője az említéseket is pontozza (pozitív értelemben), amit az angol szakzsargonban citation signals megnevezéssel illetnek.

Azonban számos esetben akár a teljes URL is megjelenhet egy jó minőségű oldalon; szöveges formában, tehát nem linkként. Mégpedig valahogy így:

http://domainneved.hu/kategoria/oldal..

Ezeket a lehetőségeket te magad is felkutathatod, csak írd be a Google keresőjébe az alábbi operátor-kombinációt:

intext:domainneved.hu -site:domainneved.hu

Ekkor egy egész listát kapsz majd az olyan oldalakról, amelyek szövegkörnyezetében szerepel a domain neved.

Mindegyiket manuálisan végignézni eléggé időigényes munka, így hasznos lehet, ha tudod: vannak erre fizetős eszközök is. Ezekkel mindenképpen gyorsíthatsz ezen a folyamaton, ám előbb tedd meg az első lépést: fedezd fel a kínálkozó lehetőségeket!

A jövőre nézve nem kell mást tenned, mint beállítanod egy értesítőt a saját domain- vagy márkanevedre. Erre szintén több eszköz is a rendelkezésedre áll. A legnépszerűbbek a Google értesítője, a Mention vagy a BuzzSumo.

Partnereid értékelése

Ez a lehetőség szintén egy kincsesláda lehet!

Megmutatom, mit kell hozzá tenned, íme a szükséges lépések:

Előbb készíts egy listát a partnereidről, amik lehetnek szoftverszolgáltatók, beszállítók, tanácsadó cégek, nyomdák stb. Ha ügyesen csinálod, könnyen összegyűjthetsz 100 vagy akár ennél jóval több partnert is.

Miután elkészültél a listával, szedd össze mindegyik partnered weboldalcímét és ellenőrizd le, melyiküknél van termék- vagy szolgáltatásértékelés (testimonial)!

A SEOaudit oldalán ez így néz ki.

És hoztam egy példát a WebShop Experts oldaláról is:

Rólunk mondták - WebshopExperts

Rólunk mondták – WebshopExperts

Még több példáért üsd be a Google keresőjébe a következő keresőkifejezések valamelyikét: “ügyfeleink mondták” vagy “rólunk mondták”. Látni fogod, hogy temérdek példát kapsz majd.

Minden bizonnyal nem linkel majd vissza mindenki, ám ha a neved és a pozíciód mellett a domain- vagy a márkaneved is szerepel, valószínűleg így is nyersz a dologgal!

Hibás hivatkozások feltárása más releváns oldalakon

Ez talán még az előbbi két példánál is kicsit időigényesebb, de egy próbát biztosan megér.

A módszer lényege, hogy saját webhelyed témájával releváns, visszalinkelő oldalakat keresel, majd ellenőrződ, hogy nincsenek e hibás hivatkozások ezeken az oldalakon.

A kereséshez az alábbi mintát használd!:

“témakör” + “partnereink”

vagy

“témakör” + “partnerek”

A hibás hivatkozásokhoz pedig a Check My Links Chrome bővítményt használd!

A hibás hivatkozás ellenőrzését leginkább azért javaslom, mert ezzel valószínűleg nyitottabbá válik a webhely tulajdonosa, jó eséllyel valamivel honorálni szeretné majd a hibás hivatkozás feltárását.

CheckMyLinks - Chrome bővítmény

CheckMyLinks – Chrome bővítmény

Amennyiben ilyet találsz, értesítsd a webhely tulajdonosát (vagy a webmestert) egy rövid e-mailben! Írd meg neki, hogy tetszik az oldala, ám találtál rajta néhány hibás hivatkozást!

Természetesen azt is írd bele, hogy úgy egyébként te magad is hasonló témában utazol, és ez a weboldalad linkje. Ha jó fej, akkor elhelyezi a linket és egy leírást az általad feltárt hibás hivatkozás helyett.

Ám attól óva intelek, hogy túlzásokba ess ezzel a módszerrel! Lehetőleg ne kérj linket olyan oldalról, amelyen már ötvennél is több link van!

Linkelj saját oldaladról más oldalakra!

Bármennyire furán is hangzik, a saját oldalaidról más oldalakra mutató linkek legalább annyira fontosak, mint a saját webhelyedre visszamutató linkek.

Nálam is megfigyelheted, hogy a blogbejegyzéseimben más webhelyekre egyaránt linkelek. Ennek az a lényege, hogy az olvasó számára még hasznosabbá tegyem azt a témát, amiről épp írok.

Mindig ügyelj rá, hogy csak olyan forrást linkelj, amit a felhasználóid valóban értékesnek tartanak!

Aztán ki tudja, mikor veszi fel veled a kapcsolatot vagy köszöni meg az említést annak az idegen oldalnak a tulajdonosa, akire te linkeltél egyszer. Az is lehet, hogy ő is megemlíti majd a te webhelyedet!

Ez tehát a kölcsönösség elvére épül! Pont úgy, mint amikor valakire rámosolyogsz, és azt ő is (az esetek többségében) mosollyal viszonozza. A kölcsönösség itt több formában is megjelenhet, hiszen lehet, hogy épp egy konferencián ráztok majd kezet, amiből pedig további kölcsönösség bontakozhat ki.

Ennek a kölcsönösségnek a működését a Dakea rövid oktatóvideója tökéletesen bemutatja:

Konklúziók

Remélem, hasznos volt számodra a fenti összefoglaló!

Ha bármi hozzáfűznivalód lenne, vagy saját tapasztalatod, amit velem is megosztanál egy hozzászólásban, azért nagyon hálás lennék!

Ha szeretnél mihamarabb értesülni friss blogbejegyzéseimről, esettanulmányaimról, hasznos tanácsokról, irány és iratkozz fel hírlevelemre!

Fülöp Imre (Phil Amery)

T-szintű online marketinges, SEO szakértő és üzleti tanácsadó

A SEOaudit.hu alapítója és vezetője. Tevékenységem nagy részét digitális marketing és vállalatfejlesztési tanácsadóként látom el. Szakmai pályafutásomat hagyományos marketing területen kezdtem, majd érdeklődésem az online marketing és üzletfejlesztési stratégiákra irányult, ahol kiemelkedő tapasztalatra tettem szert. Online marketing pályafutásomat 2005-ben amerikai és angol piacon kezdtem, majd ezt követően az iProspect Hungary ügynökség keretein belül a SEO üzletág vezetőjeként folytattam. Manapság már a T-szintű modellben való gondolkodás az, ami leginkább jellemző tevékenységemre.

[thrive_leads id='5025']