Oldal kiválasztása

Hogyan készítsünk click-to-call telefonszámot?

Ha nem is bosszantó, de mindenféleképpen zavaró ha mobiltelefonon nézve egy weboldalon nem kattinthatók a telefonszámok. A copy-paste többnyire segít, de van ennél egyszerűbb megoldás is: click-to-call telefonszám, ami érintésre azonnal hívhatóvá teszi az adott számot. Nézzük meg hogyan kell ilyet készíteni!

Ez nem lesz egy nagyon hosszú bejegyzés, ugyanis click-to-call telefonszámot készíteni rendkívül egyszerű. Gyakorlatilag egy linket kell készítenünk, ami egy URL helyett egy telefonszámot hív meg. Ezt bármilyen CMS rendszer szövegszerkesztőjében (ami engedi a HTML szerkesztést) elkészíthetjük. Nézzünk egy példát:

Telefon: +36 30 123 4567
<!-- helyett -->
Telefon: <a href="tel:+36301234567">+36 30 123 4567</a>

Tehát mindösszesen annyi a dolgunk, hogy a telefonszámot egy link tagbe rakjuk és adunk neki egy href="tel:+36 30 123 4567" attribútumot. Ettől már kattintható lesz a telefonszám, és ha mobiltelefonon érintjük meg, akkor azonnal hívható is lesz.

Hogyan fokozhatjuk még ezt az élményt?

Mivel a mobil eszközök képernyője rendszerint igen kicsi, a telefonszámokat érdemes mobiltelefonon a többi szövegtől eltérően nagyobb méretben megjeleníteni. Ezt egy kis reszponzív CSS használatával érhetjük el. A weboldalunk által használt CSS fájl módosításához már nem lesz elég a beépített szövegszerkesztő, de FTP kapcsolaton keresztül azért ez is könnyen módosítható.

Két lépésben javíthatunk még a kattintható számon:

  1. A szövegszerkesztőben, amit korábban is használtunk adjunk egy class-t a telefonszámot tartalmazó linknek.
    Telefon: <a class="click-mobile" href="tel:+36301234567">+36 30 123 4567</a>
  2. A CSS fájlba szúrjunk be egy feltételt, mely szerint ha az oldalt 640px szélességnél kisebb képernyőn nézik meg (mobiltelefon), akkor a megadott class-al rendelkező szöveg legyen valamivel nagyobb.
    @media only screen and (max-width: 640px) {
    .click-mobile {
    font-size: 22px;
    }
    }
Németh Attila

Németh Attila

SEO és Webanalitikai szakértő

Keresőoptimalizálási és webanalitikai szakértő. Azon dolgozom, hogy hibátlan, hatékony, és értékes honlapok szülessenek, mert a jó minőségű tartalom minden trükknél többet ér. Jelenleg az Extreme Digital E-commerce Managereként dolgozom.

[thrive_leads id='5025']